czwartek, 12 marca 2015

Pierniczki

Ciężko tak zacząć, ale powiedziałam A to trzeba zabrać się do roboty:). Jestem Kasia , ale mówią na mnie Kwasia ( nie z racji kwaśnych humorów- chyba).  Nigdy nie prowadziłam pamiętnika itp. rzeczy. Dlatego sama jestem w szoku, że zdecydowałam się na założenie bloga. Ostatnio moim ulubionym zajęciem stało się gotowanie i pieczenie taka odskocznia chyba od szarości dnia codziennego. Zawsze była to dla mnie zmora i najgorszy obowiązek jaki został mi przydzielony z racji jedynej kobiety w domu. No ale cóż stało jak się stało. Gotować nauczył mnie mój tata. Oczywiście nie były to jakieś wyszukane potrawy, ale podstawy już jakieś człowiek ma :-). Zaczęłam ostatnio poznawać nowe smaki, potrawy i spodobała mi się ta zmiana, nawet chyba dobrze mi idzie. Postaram się w miarę wolnego czasu wrzucać przepisy na potrawy i różne słodkie przyjemności jak również inne przyjemne rzeczy ;).


 Na święta zrobiliśmy pierniczki pierwszy raz i mieliśmy przy tym super zabawę.
A tu podaje przepis:


Składniki, około 80 sztuk:

  • 4 szklanki mąki
  • 4 łyżki miodu
  • 1,5 szklanki cukru
  • 3 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 torebka przyprawy piernikowej
  • 2 łyżeczki masła
  • 2 jajka 
  • 1 jajko do posmarowania
  • 2/3  szklanki lekko ciepłego mleka
Przygotowanie:

  • Mąkę przesypać  na stolnicę, dodajemy rozpuszczony ciepły miód(ja podgrzałam w garnku) i mieszamy (najlepiej nożem). Ciągle siekając nożem, dodawać stopniowo cukier, sodę, przyprawy. 

  • Gdy masa nam przestygnie dodajemy jajko i masło.

  • Do masy dodajemy mleko, ale nie całe tylko stopniowo i zagniatamy ręką aż zrobi się średnio twarde coś w stylu ciasta kruchego. Wyrabiać aż będzie gładkie przez około 10 minut. 

  • Na posypanej mąką stolnicy rozwałkować ciasto o grubości maksymalnie 1 cm. układać na blaszce w odległości ok 3 cm, ponieważ pierniczki urosną w piekarniku. 
  • Pamiętajmy żeby posmarować pierniczki jajkiem będą się ładnie świeciły.

  • Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez około 10 - 12 minut. Po wyjęciu z piekarnika pierniczki będą miękkie. 
Dekorowanie:

  • Do dekoracji kupiłam gotowe lukry i ozdoby z firmy Dr.Oetkera. Mój syn miał przy tym super zabawę. Zrobił wszystkich członków rodziny, to był fajnie spędzony wspólnie czas. Foremki kupiłam w Tesco 5 szt. jak dobrze pamiętam za 5 zł.
  • Domowy lukier zrobimy z cukru pudru i najlepiej soku z cytryny.


Smacznego ! :)
Kwasia 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz