niedziela, 15 marca 2015

Kurczak po Wietnamsku

Trochę spóźniona, ale zgodnie z obietnicą wrzucam przepis na Kurczaka po Wietnamsku. Nigdy nie byłam fanką takiego jedzenia, ale po ostatniej wycieczce do Krakowa gdzie pierwszy raz go spróbowałam bardzo mi zasmakował i postanowiłam zrobić  go w domu.



Składniki:

  • podwójny filet z kurczaka lub 0,5 kg udek z kurczaka
  • 3 ząbki z czosnku
  • 2 cebule
  • 1,5 łyżeczki papryki słodkiej
  • 1,5 łyżeczki papryki ostrej
  • 1,5 łyżeczki curry
  • 1,5 łyżeczki imbiru
  • 50 ml sosu sojowego z melasą
  • 3 łyżki cukru
  • trochę oliwy 
  • szczypta soli i pieprzu 

Przygotowanie:
  • Kurczaka myjemy pod wodą i kroimy w grubszą kostkę. Mieszamy z przyprawami i posiekanym czosnkiem.  
  • Na patelni z odrobiną oleju wrzucamy cukier i rozpuszczamy żeby powstał karmel.
  •  Wrzucamy kurczaka i mieszamy tak aby kurczak pokrył się karmelem. 
  • Dodajemy troche wody i dusimy chwilę pod przykryciem.
  • Dodajemy sos sojowy, dalej dusimy pod przykryciem tak żeby kurczak zmienił kolor na ciemniejszy.
  • Jak kurczak chwilę się podusi dodajemy cebulę pokrojoną w piórka i dalej dusimy.
  • Gdy cebula zrobi się miękka danie jest już gotowe do podania. Ja zrobiłam z żółtym ryżem. Polecam wszystkim to szybkie dość tanie i bardzo dobre danie.



Smacznego ! :)

Kwasia


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz